Elins simsblogg ♥

Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

Utmaning: 100 baby challenge

Av Elin - 25 juni 2014 12:27

Utmaningen 100 baby challenge går ut på i så få generationer som möjligt få 100 bebisar. Först av allt så måste du skapa en grundare. Det som ska vara grunden av hela den här utmaningen. Du måste göra en kvinna och du får välja om hon ska vara ungdom eller vuxen. Men tänk på att om du tar ungdom så kommer hon ha mer tid till att, med ett fint ord, föda ut ungar. Du får välja egenskaper åt henne och det spelar ingen roll hur hon ser ut, alltså hon behöver inte ha en speciell hårfärg eller ögonfärg som i Perfect genetics challenge.


En sak som är väldigt viktigt är att grundaren inte får skaffa barn med en och samma kille två gånger. Detta gör det hela mycket svårare men det är ju meningen att det ska vara lite svårt. Så en graviditet per man! Det gör inget om din sim får tvillingar eller trillingar med en sim för det är ju som sagt bara en graviditet.

Efter att din sim fött sitt barn så är det bara att fortsätta fara ut och bli gravid och sedan hem igen. Man måste vara snabb eftersom att hela utmaningen går ut på att skaffa 100 barn på så få generationer som möjligt. Du har ju bara en viss tid på dig tills din sim blir åldring och inte kan bli med barn längre. Och när din sim väl blivit åldring så måste den yngsta dottern till grundaren ta över. Och så rullar det på tills du har nått upp i 100 barn. Men såklart som i alla andra utamningar så finns det regler och i denna utamning så finns det ganska många men du får själv välja om du vill följa alla eller inte.


Regler


*Du får inte andvända fusk, såsom motherlode, kaching eller testingcheats

*Grundaren får bara lämna huset för att träffa en kille och bli gravid på nytt och för att klara möjligheter

*Grundaren får inte ha ett jobb

*Bebisar får åldras upp med tårta

*Småbarn får åldras upp med tårta då de kan både prata, gå och andvända potta, om du inte vill vänta tills spelet åldrar dom automatiskt

*Både barn och tonåringar får åldras upp med tårta då de har MVG i skolan och står på hederslistan

*När tonåringarna blivit ungdomar så är det ditt val om du vill att dom ska flytta ut eller inte

*Ungdomarna i hushållet får ej ha heltidsjobb så länge dom bor kvar

*Tonåringar kan ha deltidsjobb

*Du får anställa ett hembiträde men hon eller han får inte hjälpa till med barnen

*Du får inte andvända äpplen eller meloner för att bestämma kön på barnen

*Alla grundarens barn måste ha slumpade egenskaper

*Grundaren får inte gifta sig

*När grundaren blivit åldring så kan du, om du vill, flytta ut henne

*Du får inte anställa en barnvakt

*Du får inte skicka iväg barnen till internat skolor


Tips


Tonåringar är ett bra sätt att försörja sig på. Låt dom börja skriva böcker eller måla tavlor! Det är ett jättebra sätt att tjäna in lite extra pengar på! Dina tonåringar kan även skaffa deltidsjobb så där kan man också få in lite extra pengar.

Tonåringar kan även hjälpa till med barnen!



Information hämtad HÄR. Ha en bra dag! Mvh Elin


 
 
Ingen bild

Anonym

25 juni 2014 17:28

Får barnen gå till skolan?

Elin

25 juni 2014 21:50

Ja

 
Skirline

Skirline

25 juni 2014 17:42

Det låter skitjobbigt xD

http://skirlinemsp.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 mars 2015 19:16


    Dag 5 Egenskaperna du använder oftast   De egenskaperna jag använder är nog Familjeinriktad, Bra sinne för humor, Konstnärlig och Äventyrlig. Alltså jag brukar nästan ALLTID använda familjeinriktad. Haha jag vet inte varför jag tycker ...

Av Elin - 29 mars 2015 15:07

    Dag 4 Expansionen du gillar minst   Alltså jag ogillar inte något expansion. Jag gillar alla (som jag har eller har spelat hitills iaf). Men jag är lite missnöjd med Leva livet. Tycker liksom att det inte följde med så mycket med själv...

Av Elin - 28 mars 2015 21:24

  Hösten har kommit och livet flyter på för Elsa. Denna dag så hade hon bestämt sig för att vara med Justin på festivalen i stadsparken.     Dagen började faktiskt ganska bra. Hon vann äppen-tävlingen (heter det så? haha) två gånger och...

Av Elin - 28 mars 2015 21:02

    Dag 3 Din favoritexpansion   Jag har många favoriter men om jag bara ska välja en så tar jag Destination världen! Jag har alltid tyckt om äventyr och mysterier så detta spel gjorde allt roligare! Jag älskar hur mycket man kan utforska ...

Av Elin - 27 mars 2015 22:03


  Dag 2 Använder du fusk? Vilka i så fall?   De jag använder är motherlode, kashing, testingcheatsenabled true, moveobjects on, buydebug, resetsim [förnamn] [efternamn], fullscreen och några fler. Men brukar nästan bara använda testingcheats...

♥ Välommen ♥

 

Fråga mig

41 besvarade frågor

Rösta!

Vad vill ni läsare att jag ska skriva mer om?
 Fakta
 Nedladdningstips
 Recensioner
 De olika expansionpaketen/prylpaketen
 Lilly Kosta's dagbok
 Utmaningar
 PGC

Senaste inläggen

Läs om...

Sök i bloggen

Arkiv

Bra nedladdningssidor

Not from Sweden?

Copyright

Alla bilder på min blogg (om inget annat nämns) är mina egna och jag vill INTE att du kopierar.

Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards