Elins simsblogg ♥

Alla inlägg under mars 2013

Av Elin - 29 mars 2013 22:58

Tjenare! Nu har jag enkelt uppdaterat sidan så den blev lite finare. Gjorde det snabbt och vart faktiskt ganska nöjd med det. Men bilderna på simmarna högst upp vart inte så bra. Passar inte in tycker jag. Hade inte så många bilder att välja mellan men jaja! Jag ändrar det imorgon! Men jag vet inte typ vad jag ska ha på fotona :( ! Är inte så kreativ just nu och känner ingen lust att tänka ut vad som ska va på bilderna för att det ska passa in. Skriv i kommentarerna på tips på hur 3 bilder (eller fler) ska se ut, tack! Men nu ska jag se på film och äta lite candy från mitt påskägg x3 !


Mvsh Elin

Av Elin - 29 mars 2013 21:51

Sorry, men jag kommer inte hinna med att göra klart tredje delen av familjen Adams idag. Har just kommit hem från stan och det saknas några bilder till. Men imorgon vid 3 tiden kanske så lägger jag ut den, förmodligen. Om inget annat inträffar förståss! Har startat sims men jag hinner med en snabb uppdatering om jag samlar ihop några bilder som jag tagit under senaste dagarna. Jag måste ju göra om något i bloggen skäms för att jag inte varit inne på typ 2 veckor :s .. Ledsen för det hörrni. Men jag har haft så sjukt mycket prov och läxor dom senaste veckorna! Men nu kommer det dröja länge innan jag får några nya :3 . Så då kan jag ju passa på och blogga och spela sims! Men snart så kommer uppdateringen vara klar men den kommer inte vara så snygg men jag tror att det duger ändå!


Jaa! Fyverkerier! x3 Love it ♥

Av Elin - 20 mars 2013 18:27






















Alice - havsblå

Elaine - lila

Jolie - orange

Markus - grön

Keith - rödbrun

Lilly - gul

Lisa - persiska

 

Nu har andra delen av Familjen Adams kommit ut! Nu har jag bestämt mig att delarna av Familjen Adams ska komma ut  på fredagar (om inget förhindrar det förståss :D). Om du inte har läst första delen så rekomenderar jag att du gör det, annars så kan man missa något viktigt eller nåt sånt (jag är inte så duktig på att förklara som dom flesta märkt xD). Men nu ska jag inte tjata mer här kommer den andra delen!



-Hur kunde du!!??

-J-jag vart arg och deprimerad! Elaine grät och tårarna rann från dom kalla kinderna. Jolie var väldigt förbannad och orolig.

 

 


-Men för det så kan du ju inte bara rymma din väg! Fattar du det!? Gör aldrig om detta igen! Fattar du hur orolig jag och pappa har varit!? Åååhh!

-Men skicka iväg mig då! Sätt mig i fosterhem så slipper du mig! Skrek Elaine förtvivlad.

-Men lilla gumman! Det skulle jag aldrig göra! Jag skulle dö om inte du fanns i mitt liv! Nu blev Jolie förtvivlad och tittade med stora ögon på Elaine. Jolie började le.

"Mamma.."

 

 

"Vad är det som låter..? Ååå.. Är klockan redan 5!" Alice satte sig hastigt upp ur sängen dels för att se vad det var som lät.

 

 

-Så du är inte arg? Elaine log och tittade på sin mamma.

-Såklart att jag är arg.. Men jag älskar dig ju ändå! Elaine snyftade och tårarna kom fram igen genom ögonen. Men det var inte sorgsna tårar, det varglädjetårar.

-Förlåt mamma!

-Förlåt mig!

 

 


Alice hade just kommit fram till fönstret och såg ner mot gårdsplanen.

"Ååå Elaine! Jag var orolig att hon inte skulle komma tillbaka!" Det var ju inte första gången som Elaine rymt. Flera gånger. Det hade alltid varit Chad som sårat henne. Det visste inte Jolie eller Keith, Alice hade ju lovat att inte säga något till föräldrarna om Elaines kärleksproblem.

 

 


Jolie kramar om Elaine och allt är som vanligt igen.

-Gör bara inte om det igen! Sa Jolie med allvarlig röst.

-Nejdå! Jag lovar! Och så står dom där. Minut efter minut med händerna om varandra. Till slut är klockan 6 och snart kommer skolbussen.

 

 


Efter 45 minuter kommer först Elaine ut tillfixad i håret och ombytta kläder.

-Ser jag okej ut? Elaine skruvade på sig samtidigt som hon granskade sig själv med en skeptisk blick. Jolie tittade älskvärt på sin dotter ändå tills hon märkte vems klaxkar hon använde.

-Elaine, det är mina klackar du har på dig.. Jolie harklade och tittade med lite väl uppspärrade ögon på sina skor som Elaine 'lånat'.

-Emm.. Hehe.. Nu kommer skolbussen! Måste dra, älskarejj mamma! Just då kom Alice och Markus ut helt klara för att gå till skolan.

 

 


Alla gick och satte sig i bussen inte så entustiastisk på att fara till skolan och vara där hela dagen. Markus var ändå lite glad för klassen skulle fara på studiebesök på Forskningsanläggningen.

 

 


"Vad ska man hitta på nu då.."

 

 


-Jag borde nog göra lite trädgårdsarbete och sen kan jag göra lite frukost..

 

 


-Oj.. Jag borde nog börja med att klippa gräsmattan.. Suckade Jolie.

 

 


-Så! Äntligen är gräsmattan fin!

 

 


-Och så var det dags att plocka lite grönsaker och rotfrukter i trädgården! Jolie började sakta gå mot den lilla planteringen med snabba steg.

 

 


Efter 2 långa timmar så var det bara två melonplantorna och tomatplantorna kvar. Jolie pustade och stönade.

"Vilket arbete det här var!"

 

 


När klockan var halv 9 och det började bli mörkt på himlen och sen kom regnet.

 

 


Då gick Jolie in och gjorde frukost åt Keith. Han satt redan vid matbordet och tittade på Jolie med hungrig blick.

 

 


Just då kom Lilly in med Lollo, hennes favorit gosedjur. Keith tittade på Lilly och log.

-Nalle e mysij! Jag vill ha maat nuuu mammo!

-Men du får lugna dig lite Lilly..

 

 


-Är maten klar snart?

-Alldeles snart, älskling! Tror du att du kan fixa köket någon gång framöver? Jag menar.. Du ser ju hur det ser ut! Sa Jolie skämtsamt och Keith börjar småskratta.

-Jag kan göra det i helgen min käresta.

 

 


Jolie ställde maten på bordet och Keith tog fram tallrikar och skedar och sen började dom äta! Lilly var tydligen inte hungrig längre och hade gått iväg till vardagsrummet för att leka med Nalle, så Jolie och Keith fick tillbringa frukosten helt ensamma denna morgon.

 

 


Sen när vofflorna var slut och båda ätit upp så började Keith diska och ta bort allt. Jolie kunde ju inte precis göra allt i hushållet! Efter en stund kom farmor Ingabritt och hämtade lilla Lilly. Barnvakten ville inte Keith och Jolie anlita. Inte sedan det tragiska i December skedde när Alice och Elaine var småbarn.

 

 


Sen var det dags för Keith att fara på jobbet. Jolie skulle inte jobba idag men ville ändå vara själv i huset utan Lillys skirk och skratt bara en dag. Keith och Jolie gick ut på verandan och kysste farväl innan Keith skulle ge sig av.

-Det ska bli kul att fara utomlands i helgen! Viskade han i hennes öra. Jolie log och kysste honom ömt på kinden.

-1 hel vecka i Kina kommer bli fantastisk! Älskar dig så mycket!

-Älskar dig också!

 

 


Keith gick mot bilen och Jolie stod kvar på verandan och vinkade hejdå till sin make.

 

 


"Jag kanske borde byta kläder innan jag gör något!"

 

 

10 minuter senare




"Jag kan ju kolla mailen.."

 

 


-Hm.. Inga nya meddelanden. Jag kan ju läsa klart Nytt hus, nya möjligheter, ny livsstil .

Jolie tog fram boken från bokhyllan som hon läst ur före dom flyttat.

 

 






Jolie tog fram boken och började läsa. Boken var väldigt tjock och Jolie är en typisk bokmal.. vilket resulterar i att hon nästan alltid läser ut boken eller minst halva boken! Efter 2 timmar känner Jolie sig trött och bestämmer sig för att vila lite.

 

 


"Bara några minuter sen ska jag nog städa huset lite..."

 

 


-Några minuteee..

 

 


Helt omedveten om att hon sovit några timmar så vaknar Jolie. Det är något obehagligt ljud som kommer utanför sovrummet.

-Aaa.. Hjälp vad är klockan? Vad är det som låter!?

 

 

Fortsättning följer...

 

Av Elin - 19 mars 2013 19:05

Sorry för att jag inte bloggat på ett tag. Men jag har haft så sjukt mycket prov den här veckan och förra veckan så jag har inte haft tid! Men nu är det bara Musikprovet och Fysikprovet kvar sen är det LOV! Med mycket sims och godis   (hehe.. c^^)! Men iaf, till påsken så kommer jag blogga mer! Dessutom till helgen så kommer jag börja med PGC (ni som inte vet vad det betyder; jag kommer göra inlägg om det :)). Jag kommer också göra del 2 på familjen Adams! Det saknas fortfarande lite bilder till slutet. Men del 2 kommer förhoppningsvis komma ut då! Sen kommer jag också skriva om Universitetsliv som kom ut för typ en vecka sen (tror jag, håller inte koll). Lite info och vad man kan göra och så. Kommer nog också köpa Sims 3 Universitetsliv i helgen (förhoppningsvis) och då kommer jag bomba bloggen med foton och info!


Jag spelade typ i några minuter men jag hann ändå ta några kort på när Jolie, Elaine och Alice Adams skulle skaffa 'perfekt' solbränna! Det vart typ inte som planerat.. Här är iaf bilderna och ha en trevlig fortsatt kväll :)

Först skulle Jolie få solbränna.. FAIL  


Sen Sen gick hon in igen och hoppades på ett bättre resultat..


Jag vet.. Man ser inte huden eftersom kläderna är på.. FAIL.. igen 


Sen skulle Alice gå in



RESULTAT




Sen efteråt kom även mormorn och skällde ut henne för att hon var sen till skolan! Fast jag tycker ju det var orättvist eftersom att det var Elaine som gillrade fällan + så är det alltid hon som ställer till det för Alice..


Det var det för idag! Ses imorgon (om jag inte fått ett till prov eller läxförhör  )



Mvsh Elin



Av Elin - 15 mars 2013 22:19

Japp! De e gött me korv! Nää, men egentligen ville jag bara visa upp den sista bilden för idag och sen gå och se på en film och ha lite fredagsmys! Keith (pappan) i Adams lagar lite korv och några sekunder efter jag tog bilden började de brinna xD Opps.. Brandkåren kom osv men hann inte ta några fler bilder för simset bara ständes av ;(

Not cool! Men jaja.. Det var ändå typ inte så lång tid före det hände så sparade jag ^^ (som tur för ja skulle aldrig orkat spela om allt igen!)


Men god natt o ha en trevlig fortsatt kväll ^^


Mvsh Elin

Av Elin - 15 mars 2013 21:50



DAG 2

 

Huset

Har spelat sims lite och gjorde ett hus (wow.. va spännande -.-') Men iaf, det blev väldigt fult tycker jag och allas favoritfärger är GRÖN! Så jag har gjort huset i en knallgrön färg som verkligen sticker ut! Mer om detta har jag inget att skriva om men här kommer bilden jag tog från huset!

 


Here is the house!

 

 


Familjen fick också besök av en alien typ kl. 2 på natten ;P

Av Elin - 12 mars 2013 18:46


Alice - havsblå

Elaine - lila

Jolie - orange

Markus - grön

Keith - rödbrun

Lilly - gul

 

Nu är den här! Första delen av Familjen Adams! Historien handlar om en familj som just flyttat ifrån Sunset Valley till den lilla staden Twinbrook. Föräldrarna hade lite problem i Sunset Valley och bestämde sig för att flytta.. något som barnen hatade. Dom ville inte flytta ifrån deras kära hem, särskilt inte Alice och Elaine som bott där ända sedan födseln. Alice lämnade sin bästis Cornelia och Elaine lämnade alla sina kompisar och sin pojkvän Chad. Men det finns också bra fördelar med att flytta till staden. Mormor och farmor bor båda där! Släkten kommer varandra närmare!

 

 


-Saknar dig också ♥♥!

-Vem pratar du med? Sa Alice retande. Elaine slutade skriva och suckade.

-Stick Alice!

-Men mamma sa ju till oss att packa upp flyttgrejerna! Jag och Markus kan ju inte göra det själva!

 

 


Elaine struntar i Alice och fortsätter chatta med Chad. Alice tittar surt på Elaine.

-Hallå!? Jorden anropar Elaine!? Hallå!?

Elaine ger upp och drar ett stort andetag. Alice ler och tittar på Elaine.

-Kommer du eller?

 

 


-Jaja, lugna dig! Fräser Elaine. Alice märker att hon är sur på henne. Elaine hade inte sett Chad på 3 dagar, vilket Elaine tycker är mycket tid.

 

 


-Äntligen kom du! Utbrast Markus med hög röst. Elaine kunde inte låta bli att småskratta åt sin lillebror, men Alice avbryter hennes skratt.

-Ska vi börja att packa upp?

-Ja? Så stå inte bara där och glo, nu börjar vi! Sa Elanine med skämtsam röst.

 

 


Samtidigt där nere stod Jolie och fixade med maten.

-Ungar! Maten är klar! Skrek Jolie med full röst så det skulle höras upp till övervåningen.




-Så.. har ni packat upp allt än eller behöver ni lite hjälp?

-Mamma jag tror att vi klarar det själva! Svarade Elaine kallt och stirrade på Jolie. Jolie harklade sig och tittade på Alice.

-Annars så kan ju pappa hjälpa er när han kommer hem från jobbet.

-Jo vi skulle nog behöva hjälp för lådorna är ganska stora..

-Jag tycker dom är gigantiska!

-Jijansiska! Jijansiska! Skrek Lilly full av skratt.

 

 

Efter att Lilly slutat skratta så vart det lugnt igen vilket var väldigt skönt för dom andra. Efter en stund av tysthet så började Jolie prata.

-Så hur är det med Chad då? Sa hon och log med sitt största leende. Då vart Elaine allvarlig igen och tittade stumt på Jolie och sedan på resten av familjen.

 

 










-Asså jag ska ringa ett viktigt samtal så jag måste typ gå nu..

-Som vanligt..





-Okej gumman! Svarade Jolie glatt. Hon märkte ju inte att Elaine bara försökte komma undan från familjen. Så har det varit sen dom flyttade och det visste Alice. Hon hade tänkt på det varje dag.

        


-Emm.. Jag ska nog också gå.

-O-okej.. Det blir efterätt sen! Stammande Jolie lite besviken över att döttrarna gick före dom verkligen haft en riktig konversation.

 

 


"Suck.. Dom växer upp så fort att man inte hinner med.." Tänkte Jolie och började äta upp det sista på tallriken innan hon skulle börja diska.

 

 


På övervånignen står Elaine och pratar med Chad.

-Du vi måste ju packa upp det sista.

-Tyst hör du inte att jag pratar i telefon din idiot! Viskade Elaine så Chad inte skulle höra. Alice drog ett djupt andetag och började gå ut.


 


-Va!? OMG! Det menar du inte! Nää asså äru seriös eller!? Såklart älskling!

 

 


Alice stod där och såg på hur hennes syster pratade i telefon. Superkul.

"Det är inte lönt att käfta mot henne.."

 

 


"Så vad ska man hitta på nu då!?"

 

 


-Jag skaffar mig ett eget sovrum så jag slipper stå ut med hennes samtal med Chad hela nätterna! Sa Alice tills sig själv och började gå mot ett annat rum.

 

 


 

 


-Wow.. Det här rummet blir PERFEKT när jag tapetserat om och flyttat in mina egna möbler hit in!

 

 


Alice stod och beundrade rummet som nu var hennes eget.

-Men vad ska ajg göra nu då.. Suckade hon och tittade trött omkring sig tills hon såg en bokhylla.

 

 


"Hoppas bara att det finns åtminstonde några bra böcker att läsa!" Tänkte Alice och började gå mot den gamla bokhyllan med raska steg.

 


När hon valt ut en bok som såg intressant ut så lade hon sig i sängen och började läsa. Hon vart uppslukad av boken. Fast egentligen var det ju ingen bok utan en dagbok. Det handlade om en flicka som tydligen levde i detta hus för många år sen. Hon levde ett lyxliv.. tills en dag då mystiska saker började hända. Alice fortsatte läsa men efter några minuter så tuppade hon av.

 

 


 

 


-Aaa.. Vad är klockan.. Jag måste somnat.. Shit vad jag är pissnödig!

 

 


När Alice väl kom ner till toan så stog Elaine där mitt i natten och gjorde sig 'fin'. Alice tittade först konstigt på henne men sen släppte det.

-Du Elaine gå.. Jag måste utföra mina behov. Elaine småskrattade först men blev seriös igen efter några sekunder.

 


-Det kan du skita i! Jag är fullt upptagen med att fixa till mig ser du väll!

-Nu? Mitt i natten!?

-Chad var tydligen i Twinbrook för han sover över hos hans farmor och farfar som bor här eftersom hans mamma är på nån konferans i Bridgeport. Men gå nu!

 

 


-Men du, klockan är snart 1 på kvällen! Kan du inte träffa honom efter skolan imorgon?

-Näe, han sa att det var något viktigt han skulle säga..

-Jag tycker inte om honom och du borde inte gå ut så här sent på kvällen! Elanie fnös irriterad samtidigt som hon tittade djupt koncentrerad i spegeln. Alice gäspade och orkadee inte prata mer med sin dryga syster.

 

 

 

Alice gick upp till sitt nya rum och packade ner sina kläder i byrålådan som stod där. Sen bytte hon om till sin favvopyjamas.

 

 

-Vad skönt det ska bli att få sova! Gäspade Alice sömnigt.

 

 


Sen efter några minuter sov hon djupt.

 

 


-Vad är det som låter!? Stönade Alice surt och klev upp ur sängen för att se vad det är. Ljudet kom tydligen från Elaines rum.

 

 

Inne i Elaines rum står Elaine själv och gråter. Alice tittar rädd och förvirrat på henne.

-Se inte på mig! Skrek hon plötsligt.

 

 



-H-har det hänt något? Frågar Alice försiktigt samtidigt som hon tittar på Elaine.

-ALLT!

 

 


-Han har någon annan! Snyftade Elaine samtidigt som maskaran rann nerför hennes rosa blommiga kinder.

-Va!?

 

 


-Du hörde vad jag sa! Skrek Elanie förtvivlad och tittade ner i golvet. Alice bara stod där och såg på sin syster.

-När jag kom till stranden stod hans kompisar och hans nya 'snyggare' flickvän där och dom hånglade ju och skrattade åt mig! Dom tog kort på mig när jag grät! Jag vill dööö! För en stund var Alice rädd och ledsen för sin systers skull. Men nu var hon arg.


 


-Ja sa ju att han var ett svin hela tiden! Men lyssnade du? NEJ! Så kom inte till mig och snörvla över ditt dåliga liv, bitch!

 

 


-Men åå! Din hora fattar du inget eller!? Du var just en bra syster du! Jag vill ALDRIG se dig eller hela den här familjen igen!

 

 

 

Då gick det upp för Alice vad hon hade gjort. Alice kände hur tårarna började stiga i ögonen.

-Elaine vänta! Förlåt mig!

 

 


Men Elaine hade redan sprungit nerför trappan och ut ur huset. Alice sprang till fönstret och hoppades att få se Elaine.

 

 

 

"Nej Elaine! Förlåt mig!" Och det var den sista klimten av Elaine som Alice såg. Alice kände hur tårarna rann, hur ögonen sved och hur huvudet värkte. Det gjorde ont i hennes hjärta att hon inte ställt upp för hennes syster när hon haft det så svårt som nu.

 


 



Fortsättning följer

Av Elin - 11 mars 2013 18:41


DAG 1

 

 

Adams

Har spelat sims sen jag kom hem från skolan och jag har gjort en familj på 8 simmar! Mamma, pappa, två tvilling systrar, lillebror, lillasyster, mormor och farmor! Familjen Adams helt enkelt! Denna familj kommer jag att spela på varje dag till 30 dagars utmaningen (om inget förhindrar det). Jag kommer även använda mig av denna familj när jag gör den nya serien som kommer ut nästa vecka eller i helgen om jag hinner! Jag tog ett fint kort på hela familjen utanför deras 'nybörjarhus'. Men här är bilden iallafall!

 


Jag tycker det är ett gulligt familjefoto

Ingabritt, Lilly, Keith, Elanie, Markus, Alice, Jolie och Lisa

♥ Välommen ♥

 

Fråga mig

41 besvarade frågor

Rösta!

Vad vill ni läsare att jag ska skriva mer om?
 Fakta
 Nedladdningstips
 Recensioner
 De olika expansionpaketen/prylpaketen
 Lilly Kosta's dagbok
 Utmaningar
 PGC

Senaste inläggen

Läs om...

Sök i bloggen

Arkiv

Bra nedladdningssidor

Not from Sweden?

Copyright

Alla bilder på min blogg (om inget annat nämns) är mina egna och jag vill INTE att du kopierar.

Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards