Elins simsblogg ♥

Direktlänk till inlägg 1 juli 2014

Lilly Kosta's dagbok - Del 2

Av Elin - 1 juli 2014 20:19


Lilly Kosta's dagbok

 

Lilly - Lila (Lillys tankar - Svart)

Maya (Lillys mamma) - Turkosblå

Luke - Ljusgrön

Liam - Brun

Savannah - Rosa

Jasmine - Röd

Damien - Blå

Övriga - Grå



-Godmorgon allihopa! Carl är sjuk och kommer inte att komma till skolan förrän nästa vecka. Innan vi börjar så ska jag presentera den nya eleven som ska gå i våran klass, som jag berättade om förra veckan. Du kan komma in nu Lilly!

 


 

Jag visste inte om jag skulle kunna klara det. Tänk om dom inte skulle tycka om mig?

 


 

-Nå Lilly. Vill du berätta något om dig själv inför klassen?

-Jag kommer från Twinbrook... Jag tittade ut över alla i min nya klass. Alla tittade på mig med stora ögon och jag kände genast hur mycket jag längtade tillbaka till Twinbrook. Jag kände hur allt mitt blod strömmade upp till mitt hvud och jag kände hur det började bli varmt om mina kinder.

-Okej, då kan du gå och sätta dig bredvid Damien. Han som sitter där. Sa lärarinnan och pekade på en, ganska så snygg kille som satt längst fram vid bänken in mot väggen. Jag kände hur rodnaden i ansiktet började avta och jag gick och satte mig.

 


 

Jag gick fort fram och satte mig vid bänken bredvid killen. Jag intalade mig själv att inte ha ögonkontakt och försökte att inte titta på honom.

 


 

Precis efter att jag satt mig så sa lärarinnan sitt namn och hoppades att jag skulle trivas här på skolan. Sedan började hon rita ett diagram på tavlan. Jag sneglade försiktigt lite på killen som tydligen hette Damien. Jag märkte direkt att han satt och stirrade på mig. Eller han stirrade inte men han hade ögonen på mig. När jag vände mig mot en annan kille så märkte jag att han också hade suttit och kollat på mig. Men han vände direkt bort blickan så fort jag tittade på honom.

 


På rasten så kändes det rätt så hopplöst. Vissa i klassen som jag trodde jag skulle kunna bli vänner med fort iväg till en annan del av skolan och de som stannade kvar tyckte förmodligen att jag var en knäpp lantis.

 

 

Jag hörde tydligt hur två av tjejerna i klassen, som verkade vara de populära och snygga, stod och viskade om mig. Jag hörde hur dom nämnde mitt namn och sedan började skratta och fnissa.

 

 

Efter skolan...

 


 

Direkt efter sista lektionen, som var NO, slutade så skyndade jag mig ut. Jag vill inte stanna här en sekund till!

 


 

-Vänta! Jag stannade. Men förstod sedan att det förmodligen inte var jag som personen ropade till så jag började gå igen utan att vända mig om.

-Hallå! Lilly vänta! Då förstod jag att det var jag. Jag tvärstannade och skulle just vända mig om när en av killarna i klassen dök upp.

 

 

(tilsinställt inlägg) 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 mars 2015 19:16


    Dag 5 Egenskaperna du använder oftast   De egenskaperna jag använder är nog Familjeinriktad, Bra sinne för humor, Konstnärlig och Äventyrlig. Alltså jag brukar nästan ALLTID använda familjeinriktad. Haha jag vet inte varför jag tycker ...

Av Elin - 29 mars 2015 15:07

    Dag 4 Expansionen du gillar minst   Alltså jag ogillar inte något expansion. Jag gillar alla (som jag har eller har spelat hitills iaf). Men jag är lite missnöjd med Leva livet. Tycker liksom att det inte följde med så mycket med själv...

Av Elin - 28 mars 2015 21:24

  Hösten har kommit och livet flyter på för Elsa. Denna dag så hade hon bestämt sig för att vara med Justin på festivalen i stadsparken.     Dagen började faktiskt ganska bra. Hon vann äppen-tävlingen (heter det så? haha) två gånger och...

Av Elin - 28 mars 2015 21:02

    Dag 3 Din favoritexpansion   Jag har många favoriter men om jag bara ska välja en så tar jag Destination världen! Jag har alltid tyckt om äventyr och mysterier så detta spel gjorde allt roligare! Jag älskar hur mycket man kan utforska ...

Av Elin - 27 mars 2015 22:03


  Dag 2 Använder du fusk? Vilka i så fall?   De jag använder är motherlode, kashing, testingcheatsenabled true, moveobjects on, buydebug, resetsim [förnamn] [efternamn], fullscreen och några fler. Men brukar nästan bara använda testingcheats...

♥ Välommen ♥

 

Fråga mig

41 besvarade frågor

Rösta!

Vad vill ni läsare att jag ska skriva mer om?
 Fakta
 Nedladdningstips
 Recensioner
 De olika expansionpaketen/prylpaketen
 Lilly Kosta's dagbok
 Utmaningar
 PGC

Senaste inläggen

Läs om...

Sök i bloggen

Arkiv

Bra nedladdningssidor

Not from Sweden?

Copyright

Alla bilder på min blogg (om inget annat nämns) är mina egna och jag vill INTE att du kopierar.

Free Lines Arrow

Skapa flashcards