Elins simsblogg ♥

Alla inlägg under maj 2014

Av Elin - 31 maj 2014 21:31

Tjao! Sorry för att jag inte bloggat på typ 1000 år men men. Bättre sent än aldrig eller hur??:P Nåja, jag fick äntligen lite tid över till att spela sims (som jag dock inte gjort på typ 1 månad) och jag bestämde mig för att göra en ny familj. Fredrik och Alexandra Segersteth. Dom bor på Legacy Island, en trevlig liten fin ö ute i havet. Spelade dock inte så mycket men har gjort bort allt som ska göras inom skolan och så, så jag kommer ägna morgondagen år att spela sims och göra en ny design till bloggen!:D



Men iaf, jag köpte ett litet hus åt Fredrik, Alexandra och collien Dixie i ett familjekvarter. Det första dom gjorde i staden var att gå ut på stan och kolla lite och så. Dom gick förbi en matbil (heter det så eller?) och köpte en hamburgare och en burito. Sedan gick de och satte sig vid Lilla korsikan (stavning). Alexandra blev dock matförgiftad så hon spydde lite senare ute på stranden!




Efter maten så for dom till stranden och solade. Mycket fint väder!



Passade på att köpa en ny båt åt dom så de kunde fara ut. Sååå fint alltså önskar jag också kunde vara där!

(Btw Alexandra och Fredrik är inte ett par... än ;))




Yaaay vattenskidor!:D



Lite senare mot kvällen så bestämde sig dom för att fara till nattklubben som låg en bit bort från stranden. Alexandra och Fredrik började genast dansa till musiken!



Fredrik beställde två glas med "Myspys på stranden" till han och Alexandra.




Love is in the air! :3



De for sedan iväg från klubben ner mot den södra delen av ön. Japp där blev de ett par (efter att bara ha kännt varandra en dag XD LOL)



Det verkade som att Dixie också hade haft kul under dagen... Men Alex och Fredrik måste ha varit väldigt trötta för dom gick direkt in till sovrummet utan att ens a tittat på deras nya (men totalt förstörda) soffa.



Och inne i sovrummet väntade en annan trevlig överaskning. Fräsht asså :s



Det var allt för idag! Byebye alla simmers!:D

Av Elin - 31 maj 2014 17:30

PGC är, efter Legacy, den mest kända sims utmaningen. PGC är förkortat till Perfect Genetics Challenge och vilket betyder Perfekta Gener Utmaning. Utmaningen går ut på att man ska skapa en unik sim. Alltså den ska ha en speciell hårfärg och ögonfärg och sedan nå generation 10 utan att anlagen har försvunnit.


Början


Du ska börja med att skapa simmen i Skapa En Sim.


Simmen måste:


  • Vara ungdom eller vuxen
  • Ha en speciell hårfärg
  • Ha en speciell ögonfärg
  • Ha egenskapen Ogillar Barn och fyra andra (av spelet) slumpade egenskaper

Inte någon annan i staden får ha den hårfärg och ögonfärg som din sim har. T.ex: Brunt hår och blå ögon räknas inte som speciella och inte heller rött eller blont.


När du har skapat din sim så flyttar du in han eller hon i ett (vafritt) hus. Men om du vill vara mer noggran eller spelar Lecacy så måste du flytta till stadens största tomt utan hus. Du får möblera hur du vill om det inte är Legacy du spelar.



Regler


  • Din sim får gifta sig/skaffa barn med vilken sim som helst, även en sim som är skapad i Skapa en Sim, men simmen får inte ha dom speciella anlagen som ska föras vidare
  • Varje gång egenskaper ska väljas så måste du slumpa dom
  • För att räknas som arvvinge (som ska föra släkten vidare) måste simmen ha de speciella anlagen och arvvingen ska även ha egenskapen Ogillar barn (denna egenskap får du välja åt simmen och behöver inte slumpas fram)
  • Du får inte byta hårfärg/ögonfärg på simmarna, de ska slumpas fram av spelet själv
  • Inga fusk är tillåtna förutom resetSim, moveObjects och eventuella byggfusk

Extra svårt


Om du vill att det ska bli svårare så kan du göra att arvvingen har en speciell hudfärg som måste föras vidare.



Utmaningen slutar då du nått upp i 10 generationer och alla de speciella arvsanlagen förts vidare

♥ Välommen ♥

 

Fråga mig

41 besvarade frågor

Rösta!

Vad vill ni läsare att jag ska skriva mer om?
 Fakta
 Nedladdningstips
 Recensioner
 De olika expansionpaketen/prylpaketen
 Lilly Kosta's dagbok
 Utmaningar
 PGC

Senaste inläggen

Läs om...

Sök i bloggen

Arkiv

Bra nedladdningssidor

Not from Sweden?

Copyright

Alla bilder på min blogg (om inget annat nämns) är mina egna och jag vill INTE att du kopierar.

Free Lines Arrow

Skapa flashcards