Elins simsblogg ♥

Direktlänk till inlägg 21 mars 2015

PGC Underwood - Nystart

Av Elin - 21 mars 2015 16:52

Ska försöka ta det här så kortfattat som möjligt! Jag var/är väldigt less på min gamla PGC (fam. Wainwright) så jag tänkte göra en ny och spela lite på den. Och nej, jag kommer inte sluta spela på min andra PGC.



Så det här är det nya huset. 'Grundaren' heter Elsa Underwood och har lila hår och gula ögon. Från början så hade hon som en mörkrosa/vinröd nyans på håret men sedan så insåg jag att det var alltför likt min andra PGC-s hår. Så jag ändrade det till lila och det är därför som hon har mörkrosa/vinröd/lila hår i de kommande bilderna. Tänkte tyvärr inte på att ta en närbild på henne men det kommer senare! Hon bor i Twinbrook.



När jag köpte huset så fick jag reda på att det fanns en massa trasiga vattenledningar där och jag kunde ju ha struntat i utmaningen men det kändes så tråkigt så jag lät henne laga allting, vilket resulterade i att hon blev väldigt händig!



Och eftersom att jag har valt att inte köra med pengafusk så har hon (för tillfället) väldigt lite pengar och typ inga möbler i huset.



Andra dagen så fick hon ett telefonsamtal av Justin som bodde på andra sidan stan. Han ville att hon skulle laga hans musiksterio. Eftersom Elsa inte hade så mycket pengar och dessutom inget jobb så var ju detta ett perfekt tillfälle att både käna in lite simdaler och lära känna lite nya människor i staden. Så när hon lagat den och for tillbaka med den så träffade hon Justin och det blev som "Kärlek vid första ögonkastet". I min andra PGC så hade jag så bråttom med att arvingen skulle komma och att allt skulle gå snabbt, så jag hade inte så mycket tid till att verkligen spela själva spelet. Så nu så bestämde jag mig för att allt skulle gå mycket långsammare. 



Efter att Elsa hade varit hos Justin så for hon till stadens växtplantering/trädgård, eller vad man nu vill kalla det, för att få tag på lite extra mat.



Dagen därpå så bestämde hon sig för att leta efter jobb. Första tanken var ett deltidsjobb på bokhandeln men eftersom det inte gav så mycket i lön så blev hon badvakt, livräddare vid stadens enda strand.



Och den första som hon var tvungen att 'rädda' var Justin.



Dock så vet jag inte ritkigt om livräddar-yrket passar henne. Haha, där står hon och flörtat med sin 'kille' samtidigt folk håller på att drunkna några meter bort.



Efter den första fartfyllda dagen på jobbet så tog hon en nacho-tallrik vid strandens matstånd.



Sen så satte hon sig vid eldgropen, gjorde upp en liten brasa och började grilla marshmellows.



Dagen därpå så var hon ledig från jobbet av någon anledning (:p?) så istället för att sitta hemma och slöa så for Elsa till sommarfestivalen som ägde rum i den kommunala parken. Hon började med att försöka åka rullskridskor. Men som ni ser på bilden så gick det inte såå bra..


 



Sen så var hon med i en varmkorvätar-tävling! Oooooch.......   hon kom sist.


 


Sen så blev hon dessutom jätte dålig i magen och spydde upp en hel del.



Men envis som hon är så försökte hon igen. Hon blev inte dålig i magen som förra gången men hon kom sist igen x)



Och dagen avslutas med att hon äntligen lyckades (efter många timmars träning) göra en..... vad hon nu gör för något :P jag kallar det för en fin looping. Fast nu när jag tänker på det så är ju en looping en helt annan sak.. äsch! Sprolla-rolla!



Juste sen när hon kom hem så hade hennes bläckfisk dött. Så låt oss ha en tyst minut för lilla Bläckis   


 
 
Ingen bild

denise

21 mars 2015 18:34

jätebra! när kommer nästa fortsätningen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 mars 2015 19:16


    Dag 5 Egenskaperna du använder oftast   De egenskaperna jag använder är nog Familjeinriktad, Bra sinne för humor, Konstnärlig och Äventyrlig. Alltså jag brukar nästan ALLTID använda familjeinriktad. Haha jag vet inte varför jag tycker ...

Av Elin - 29 mars 2015 15:07

    Dag 4 Expansionen du gillar minst   Alltså jag ogillar inte något expansion. Jag gillar alla (som jag har eller har spelat hitills iaf). Men jag är lite missnöjd med Leva livet. Tycker liksom att det inte följde med så mycket med själv...

Av Elin - 28 mars 2015 21:24

  Hösten har kommit och livet flyter på för Elsa. Denna dag så hade hon bestämt sig för att vara med Justin på festivalen i stadsparken.     Dagen började faktiskt ganska bra. Hon vann äppen-tävlingen (heter det så? haha) två gånger och...

Av Elin - 28 mars 2015 21:02

    Dag 3 Din favoritexpansion   Jag har många favoriter men om jag bara ska välja en så tar jag Destination världen! Jag har alltid tyckt om äventyr och mysterier så detta spel gjorde allt roligare! Jag älskar hur mycket man kan utforska ...

Av Elin - 27 mars 2015 22:03


  Dag 2 Använder du fusk? Vilka i så fall?   De jag använder är motherlode, kashing, testingcheatsenabled true, moveobjects on, buydebug, resetsim [förnamn] [efternamn], fullscreen och några fler. Men brukar nästan bara använda testingcheats...

♥ Välommen ♥

 

Fråga mig

41 besvarade frågor

Rösta!

Vad vill ni läsare att jag ska skriva mer om?
 Fakta
 Nedladdningstips
 Recensioner
 De olika expansionpaketen/prylpaketen
 Lilly Kosta's dagbok
 Utmaningar
 PGC

Senaste inläggen

Läs om...

Sök i bloggen

Arkiv

Bra nedladdningssidor

Not from Sweden?

Copyright

Alla bilder på min blogg (om inget annat nämns) är mina egna och jag vill INTE att du kopierar.

Free Lines Arrow

Skapa flashcards