Elins simsblogg ♥

Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Lilly Kosta's dagbok - Del 1

Av Elin - 21 juni 2014 15:40

Lilly Kosta's dagbok

 

Lilly - Lila

(tankar - svart)

Maya - Turkosblå

Luke - Ljusgrön

Jade - Orange

Övriga - Grå

 

 


 

-Haha, bästavänner föralltid Jade!

-Haha! Sisten till gungan får putta på! sa Jade och sprang ut genom dörren bort mot den gamla gungan ute på trädgården där vi alltid hade lekt som barn.

 


 

-Lilly kan du komma? Jag vände mig bort från gungan och tittade mot mamma.

-Visst jag kommer! Ropade jag åt henne och började gå mot huset.

 


 

-Jo, jag vet inte riktigt hur jag ska säga det här... Jag kände på mig att det inte skulle vara något bra hon skulle 

säga till mig men jag var tyst och fortsatte lyssna.


 

-Säg det bara mamma. Mamma tittade osäkert på mig.

 

 

-Vi ska flytta...

 

 

Jag tittade både förvånat och argt på henne och jag kände hur min ben började ge vika.

-Säg att du skämtar!

 


 

-Tyvärr inte... Jag kände hur mina ögon började svida och hur mitt hjärta började dunka.

-Men!? Vars..!?

 


 

-Till Bridgeport. Och vi ska flytta imorgon.

-Imorgon!?! Snyftade jag och kände hur jag bara ville sjunka genom marken och försvinna.

 


 

-Jag har fått jobb där som biblotikarie. Lilly du vet att det inte finns några jobb kvar här och detta är en jättebra möjlighet för mig att komma igång och betala tillbaka alla våra lån!

-Mamma jag kommer bli utstött! Jag har ju Jade, Luke och alla mina andra vänner här!

-Det är redan bestämt! Packa dina grejer för som jag sa vi åker imorgon och inga men! Jag kände hur allt brast för mig. Mitt liv kändes värdelöst. Jag klarar inte av att vara här längre! Inte just nu! Jag måste komma bort! Nu!

 

 

Jag öppnade dörren och bara sprang. Jag orkade inte med mitt liv just nu.

-Där är du ju! Jag undrade vars du... Lilly? Lilly vars ska du! Lilly! Jag hörde tydligt Jades röst eka över den tomma lilla gaten men jag fortsatte. Men jag var tvungen att träffa Luke just nu.


30 minuter senare...


 


-Hej Patrick! Är Luke hemma?

-Nämen hejsan Lilly! Ja Luke är hemme, stig på du. Jag gick in genom dörren och halvsprang uppför trappan mot Lukes rum.

 


 

Jag öppnade hastigt dörren och vid andra sidan rummet stod Luke. Jag sprang direkt mot honom och kastade mig i hans mjuka famn.

-Jade? Vad gör du här? Klockan är typ halv 11 på natten.

-Jag ska flytta! Utbrast jag förtvivlat och kramade om honom ännu hårdare.

-Va? Närdå och vars!?

 


 

-Imorgon. Min mamma har fått jobb i Bridgeport så... det är dit jag ska.

-Vi sätter oss ner. Vi gick och la oss på Lukes säng.

 


 

Vi pratade väldigt länge och det kändes skönt. Jag har känt Luke i nästan hela mitt liv. Redan när vi träffades i första klass så har vi gillat varandra. Och vi har nästan varit tillsammans i 5 månader. Luke var väldigt upprörd över flytten och även om det inte syntes så hörde man det på rösten hans.

-Du måste lova mig att komma och hälsa på!

-Jag lovar!

 

 

-Kom till mitt hus imorgon. Sa han och jag kände hans mjuka läppar varsamt möta mina. Just då kändes allt okej och för ett ögonblick trodde jag att allt skulle ordna sig. Men jag vet inte hur länge jag skulle bo i Bridgeport och det är 2 timmars resa dit med bil och mycket kan hända när man är så långt ifrån varandra på lång tid.

 

Nästa morgon...

 

 

 

-Lilly kom nu vi är redan sena och flyttbilen har redan farit.

-Okej men kan vi fara förbi Jade och Luke? Frågade jag dystert när jag var påväg mot bilen.

 


 

Genom rutorna på bilen såg jag hur min mamma nickade och jag satte mig i bilen.

 


 

-Låt det bara gå fort vi har inte så mycket tid gumman.

 


 

Vi var snabbt framme hos Jade och jag skyndade mig in och gav henne en kram. Vi lovade varandra att hålla kontakten.

 



Jag och Jake sa inte så mycket till varandra. Vi bara gav varandra en kram, sa hur mycket vi älskade varandra, han drog ett skämt, jag låtsades tycka det var roligt och skrattade. Mer än så var det inte. Jag skyndade mig tillbaka i bilen och kände gråten i halsen. Jag undrar hur lång tid det kommer att ta innan jag kommer få se dom och Twinbrook igen.



-Du vet mormor och morfar hade blivit ledsna över att du sålt deras hus. Vi har ju växt upp där i generationer. Sa jag i ett sista försök att få min mamma att tänka om. Fast innerst inne visste jag att det var för sent.

-Dom är döda Lilly. Det spelar ingen roll längre. Så luta dig tillbaka och försök vila dig lite. Det är långt till Bridgeport. Och föresten, öppna paketet som är i påsen vid dina fötter.

-En dagbok? Det kanske skulle vara bra med en dagbok. Få skriva av sig allt dåligt och bara få släppa taget.

 

 

 

~~~

 


 
 
Ingen bild

Mia

21 juni 2014 17:20

Jättebra!!! Mer mer mer!!!!!

 
Ingen bild

Sandra

21 juni 2014 18:24

När kommer hon börja skriva i dagboken?

Elin

21 juni 2014 18:32

I del 2 :)

 
Ingen bild

Ketah Khajiit

22 juni 2014 13:42

förlåt för att jag svär men: holy fuck, detta inlägg äger fett. bra jobba, fortsät med det du gör.

Elin

22 juni 2014 20:27

Tack:D♥

 
Simstillsjagdor

Simstillsjagdor

22 juni 2014 14:32

Jättebra! Hur gör du skärmdumpar och vart hamnar dom? :)

http://simstillsjagdor.bloggplatsen.se

Elin

22 juni 2014 20:52

Jag har redan svarat på en typ av denna fråga. Svaret finns bland de andra frågorna som jag besvarat på bloggen. Men om det är helt obegripligt så kan jag göra ett inlägg om det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 mars 2015 19:16


    Dag 5 Egenskaperna du använder oftast   De egenskaperna jag använder är nog Familjeinriktad, Bra sinne för humor, Konstnärlig och Äventyrlig. Alltså jag brukar nästan ALLTID använda familjeinriktad. Haha jag vet inte varför jag tycker ...

Av Elin - 29 mars 2015 15:07

    Dag 4 Expansionen du gillar minst   Alltså jag ogillar inte något expansion. Jag gillar alla (som jag har eller har spelat hitills iaf). Men jag är lite missnöjd med Leva livet. Tycker liksom att det inte följde med så mycket med själv...

Av Elin - 28 mars 2015 21:24

  Hösten har kommit och livet flyter på för Elsa. Denna dag så hade hon bestämt sig för att vara med Justin på festivalen i stadsparken.     Dagen började faktiskt ganska bra. Hon vann äppen-tävlingen (heter det så? haha) två gånger och...

Av Elin - 28 mars 2015 21:02

    Dag 3 Din favoritexpansion   Jag har många favoriter men om jag bara ska välja en så tar jag Destination världen! Jag har alltid tyckt om äventyr och mysterier så detta spel gjorde allt roligare! Jag älskar hur mycket man kan utforska ...

Av Elin - 27 mars 2015 22:03


  Dag 2 Använder du fusk? Vilka i så fall?   De jag använder är motherlode, kashing, testingcheatsenabled true, moveobjects on, buydebug, resetsim [förnamn] [efternamn], fullscreen och några fler. Men brukar nästan bara använda testingcheats...

♥ Välommen ♥

 

Fråga mig

41 besvarade frågor

Rösta!

Vad vill ni läsare att jag ska skriva mer om?
 Fakta
 Nedladdningstips
 Recensioner
 De olika expansionpaketen/prylpaketen
 Lilly Kosta's dagbok
 Utmaningar
 PGC

Senaste inläggen

Läs om...

Sök i bloggen

Arkiv

Bra nedladdningssidor

Not from Sweden?

Copyright

Alla bilder på min blogg (om inget annat nämns) är mina egna och jag vill INTE att du kopierar.

Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards