Elins simsblogg ♥

Alla inlägg under mars 2013

Av Elin - 10 mars 2013 21:08

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte följt 30 dagars utmaningen! Har 2 prov och 1 läxförhör denna vecka så jag har tränat hela dagen. Hann aldrig utföra 30 dagars utmaningen tyvärr  . Men jag lovar att jag kommer göra den imorgon (om inget viktigt förhindrar det, men jag ska försöka hinna med det). Har inte spelat sims på hela dagen och detta var sista sportlovsdagen så det känns ju inte så bra.. Men god natt och ha en fortsatt trevlig kväll!


//Elin

Av Elin - 9 mars 2013 19:39


Hade tråkigt så jag tänkte göra en 30 dagars utmaning! Detta kommer inte vara som andra 30 dagars utmaningar. Jag kommer inte svara på frågor varje dag, helt enkelt! Jag kommer göra en utmaning varje dag.. eller, ja ni fattar (jag vet.. jag suger på att förklara xD). Detta är för skojjs skull!

Du får gärna ha med detta på din blogg men då måste du skriva att det är jag som gjort det!

Du får gärna länka också, tack!


1. Skapa en familj på 8 simmar

2. Bygga ett hus som täcker hela tomten

3. Möblera det fulaste jag kan

4. Adoptera en häst, hund och katt och döpa dom till det första jag kommer att tänka på

5. Göra så alla fyller år (om någon dör så behåller jag gravstenen)

6. Skaffa 10 st sköldpaddor, smådjur, fiskar, fåglar, ormar, gnagare (av varje)

7. Skada minst 3 simmar i familjen på olika sätt

8. Ta kort på simmarna, husdjuren och smådjuren (smådjuren=fiskar, fåglar, gnagare osv)

9. Döda en sim i hushållet (behåll gravsten)

10. Låta spöket göra barn med en i familjen

11. Gå till parken och den första jag ser ska jag styla så den blir så ful som möjligt

12. Flytta till en tomt på 20:20 (tom tomt, inte möblera/bygga något)

13. Döda en sim och hunden (behåll gravsten)

14. En gift sim i hushållet är otrogen 10 gånger med olika simmar och skaffar barn med 1 av dom :s (Går också bra med en sim som är i ett förhållande men helst gift)

15. Adoptera 3 hästar och namnge dom efter det första jag kommer att tänka på :D


Hinner inte mer för nu blir det mellodifestivalen! Skriver fortsättningen sen ♥

 

Är tillbaka nu! :D

 

16.  Flytta halva familjen

17. En av simmarna ska gå till stranden och den första den ser ska den gifta sig med xD

18. Styla om simmen som han/hon ska gifta sig med så den blir så ful så möjligt

19. Flytta till ett stort hus och möblera så fult som möjligt

20. Alla i familjen ska gå ner i en källare och stanna där i ett dygn (Filmning)

21. Slutar städa huset helt och hållet

22. En vanlig sim försöker skaffa barn med en mumie i duchen xD

23. Ta kort av simmarna, husdjuren och smådjuren +gravstenarna

24. Skaffa 10 st smådjur, gnagare, sköldpaddor, fåglar, fiskar, ormar (av varje, namnge alla)

25. Elda upp 'nästan' hela huset! (raderar brandkåren så dom inte kan släcka branden, 'fusk', filming)

26. En av hästarna försöker skaffa föl med en enhörning

27. En sim får en förbannelse av mumie (framhäver den)

28. Någon av simmarna i hushållet går till en klubb och den som står i baren ska hon försöka skaffa barn med

29. Adoptera en katt och gör den så STOR som möjligt

30. -Ta kort på hela familjen (husdjuren, smådjuren och dom utflyttade från familjen räknas också)

-Ta kort på huset och från insidan

 

KLART! Börjar imorgon!♥

LOL

Av Elin - 8 mars 2013 19:57

Älskar den här bilden och jag var tvungen att lägga upp den. Det är typ mitt liv :')


   

Av Elin - 8 mars 2013 17:24

Tänkte lägga upp den här trailern för The Sims 3 University life (Universitetsliv på svenska). Har längtat så mycket på att spelet ska komma ut och jag ska absolut köpa det! När jag har köpt det kommer jag bomba bloggen med bilder från spelet eller 'Universitetet'. Kommer spela som en galning, det gör jag alltid när jag får nya sims expansioner eller prylpaket! Kommer blogga mer imorgon men här är iaf trailern (som dom flesta av er redan sett men men)!



Av Elin - 8 mars 2013 10:29






Buhu! Snart är sportlovet slut och mer prov = mindre sims spelande.. Men jag kommer ju såklart inte sluta för det. Spelade lite imorse på hushållet Smith som består av kändisen Denise. Försöker komma upp i kändisnivå så snabbt som möjligt (utan att fuska). Denise är just nu i lvl 4 som kändis så jag är ganska nöjd. Fast målet är ju lvl 5. Hon känner ganska många kändisar och är ganska populär i Bridgeport. Hon är i Film karriären och är Känd filmstjärna. Efter hon gått upp i lvl 5 som kändis så ska hon bli vampyr och sen ska hon bilda en liten vampyrfamilj. Barnet kommer bli bandsångare (hoppas på en flicka men) och killen (som hon är på G med just nu) kommer avsluta sitt förra jobb och bli regissör. Jag har typ planerat allt i prick och hoppas det blir som planerat. Men allt kan ju ändras så.


Denise som förbättrar sin karisma framför spegeln, kolla in hennes ansiktsuttryck xD


Imorgon kommer jag skriva mycket mer fakta om fusk eller olika mods. Men idag orkar jag bara inte! Ha en bra fortsatt dag! Simshälsningar Elin

Av Elin - 8 mars 2013 01:08

Heej! Har inte varit så aktiv dom senaste dagarna men jag har sportlov så förvänta er inte att jag kommer blogga dom här sista dagarna. Vet typ inte vad jag mer ska skriva, men jag tänkte typ börja skriva någon slags fakta om något. T.ex lång fakta om hur man skaffar en enhörning, hur man går upp i kändisnivå snabbt, fusk och mycket mer! Men jag vet typ inte vad jag ska skriva om.. Eller ska jag bara fortsätta att bara lägga upp bilder på olika av mina simmar med text om deras liv och så tills jag tröttnar? Näe.. Vad tycker du? Kommentera!


Tog bara någon konstig bild på en av mina simmar. Bildlösa inlägg är ju så tråkiga! :)

Av Elin - 5 mars 2013 11:43

Inte en så bra dag idag.. Fick reda på att min morfars mamma kan dö idag eller imorgon  . Inte kul när släkten dör!

Men jag spelade lite sims och tog några bilder från hushållet Clair. Har nu spelat i drygt 1½ timme sen så laggade spelet och jag stängde av. Tänkte berätta lite om deras egenskaper, liv och sånt.


Alice Clair, har alltid varit det perfekta barnet i familjen. Hon har alltid gjort läxorna och städat i hemmet. För ett tag sen så flyttade hon ihop med pojkvännen Fredrik Ridder som föräldrarna hatar. Dom flyttade till en liten lägenhet i Bridgeport. Båda är ungdomar och dom vill ha en stor familj! Alice är just nu gravid för första gången så dom kommer flytta till en större lägenhet inom några veckor eller tidigare.

Egenskaper;

Bra sinne för humor
Bra på att kyssas

Familjeinriktad

Kockbegåvning

Älskar värme


Fredrik Ridder (har ingen närbild på honom tyvärr), har alltid varit den "tuffa" typen. I skolan fick han inte så bra betyg och hans föräldrar skickade honom på internatskola. Men sen efter skoltiden mötte han Alice. Kärlek vid första ögonkastet ♥. Sedan efter några veckor så flyttade Alice in hos Fredrik. Sen efter ett tag så flyttade dom till en ny lägenhet och nu ska han snart bli pappa!

Egenskaper;

Ambitiös

Bra på att kyssas

Bokmal

Familjeinriktad

Modig




Fredrik gick till baren och tog en drink samtidigt som Alice dansade. Tycker det är konstigt att drinken brinner och att hon fortfarande håller i den ;) , men de är ju Sims style


Efter klubben stängde så gick dom hem (såklart). Alice började laga mat men mobilen ringde och hon lämnade maten obevakad vid spisen.. smart. Tur att Fredrik gick dit och skötte resten som tur va. Sen efter maten så satte dom sig och började se på Vädret. Skulle tydligen bli sol hela veckan!


Sen på morgonen kom glassbilen förbi och Fredrik gick såklart dit och tog en glass.


Så det var dom bilderna jag tog idag. Men jag märkte att på alla bilder så vände Fredrik alltid bort huvudet! Får fixa en bättre bild på han imorgon om jag hinner! Dessutom på sista bilden så ser man den sjukt irriterande medaljen som han har runt halsen av någon anledning. Ska ta bort den för det ser inge snyggt ut!


Av Elin - 4 mars 2013 14:24



Ville bara lägga till den här bilden tycker han ser så cool ut ;P Men detta är iaf en av personerna som ska vara med i den nya serien som snart kommer ut! Ska bara ta några fler foton och fixa lite mer så borde historien komma ut om typ 2 eller 1 vecka.. :)

♥ Välommen ♥

 

Fråga mig

41 besvarade frågor

Rösta!

Vad vill ni läsare att jag ska skriva mer om?
 Fakta
 Nedladdningstips
 Recensioner
 De olika expansionpaketen/prylpaketen
 Lilly Kosta's dagbok
 Utmaningar
 PGC

Senaste inläggen

Läs om...

Sök i bloggen

Arkiv

Bra nedladdningssidor

Not from Sweden?

Copyright

Alla bilder på min blogg (om inget annat nämns) är mina egna och jag vill INTE att du kopierar.

Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards